Home Fitter 3 Motiverende Tips om Strakke Buikspieren te Trainen

3 Motiverende Tips om Strakke Buikspieren te Trainen

6 min read
0
8
366

Stel je eens voor dat je van de zomer op het strand loopt, je ziet er goed uit en je voelt je top. Je bent super zelfverzekerd en mensen kijken om als jij langsloopt. Het lijkt net alsof je droomt, maar als je in je arm knijpt kom je erachter dat het toch echt realiteit is.

Bijna iedereen wilt wel een strak figuur en een goede gezondheid, maar kan iedereen dit ook bereiken? Natuurlijk! Zo lang je geen nare ziektes hebt kun jij ook in de vorm komen waar je naar op zoek bent. Met een beetje positiviteit is alles mogelijk!

Net als stroom zijn wij mensen geneigd om het pad van de minste weerstand te kiezen. Dit zorgt ervoor dat we lastigere zaken het liefst zo ver mogelijk voor ons uit schuiven. We willen allemaal gedisciplineerd zijn, maar toch weten we bijna elke dag wel een smoesje te bedenken om dat wat we wilden gaan doen uit te stellen.

Toen ik begon met het dagelijks trainen van mijn buikspieren wilde ik dit altijd gedaan hebben voor het douchen. Als ik dan eenmaal onder de douche stond dacht ik: ‘oh helaas, nu heb ik al gedoucht’. Ondanks dat het prettig is om na het trainen lekker fris te douchen, is dat natuurlijk een slap excuus. Je kunt het heus wel een keertje vergeten zijn, maar de tweede keer heb ik de douche uitgedraaid, ben ik gaan trainen en er daarna weer onder gestapt.

Als je buikspieren wilt trainen heeft het weinig zin om in een keer heel veel oefeningen achter elkaar te doen. Je kunt veel beter elke dag gedisciplineerd een paar goede oefeningen doen. Het belangrijkste is dat je geen smoesjes bedenkt voor jezelf en echt elke dag een kwartiertje opoffert. In dit artikel een aantal tips om uitstel te voorkomen en jezelf te motiveren om er dit keer echt voor te gaan.

Vertel je vrienden en familie over je doelen

De mensen om je heen vertellen dat je buikspieren gaat trainen is een goed idee. Mensen die om je geven waarderen je eerlijkheid en zullen je proberen te helpen. Ook zul je regelmatig gevraagd worden waarom je nog geen strakke buikspieren gekweekt hebt als dat nog niet zo is.

Stel doelen samen met je partner of een vriend

Het kan het behalen van je doel een stuk makkelijker maken als je dat samen met iemand anders doet. Jullie motiveren elkaar en bovendien heb je een beetje competitie. Als jouw maat wel al zichtbare buikspieren heeft en jij nog niet, terwijl jullie op het zelfde punt begonnen zijn, zul jij ook een stuk harder gaan werken om je doel te behalen.

Zet je doelen op papier

Dit geldt niet alleen op het gebied van buikspieren trainen, maar voor alles wat je wilt bereiken. Zorg ervoor dat je je doelen gedetailleerd opschrijft en altijd in de vorm waarin je ze al behaald hebt. Dus niet: ‘ik wil strakkere buikspieren gaan trainen’, maar: ‘ik heb strakke buikspieren’. Professionele atleten en succesvolle mensen doen het ook, dus waarom zou jij het niet proberen?

Echt in topvorm komen is lastiger dan het lijkt. Het vergt veel toewijding en discipline, maar als je eenmaal resultaat begint te zien komt de motivatie vanzelf. Blijf gefocust, houd vol en voor je het weet loop jij als een baas over het strand.

Load More Related Articles
Load More By Vito
Load More In Fitter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Check Also

Drink jij Genoeg Water? Zo Kom je Erachter!

Wat is er nou verfrissender dan een lekker glas water. Zelf drink ik er dagelijks minimaal…