Home Fitter 8 eenvoudige Tips voor een Goede Nachtrust

8 eenvoudige Tips voor een Goede Nachtrust

4 min read
0
0
306

Een goede nachtrust is heel belangrijk als je overdag fit en energiek wilt zijn. Als je goed slaapt wordt je uitgerust wakker en kun je er weer een dag tegenaan.

1. Drink ’s avonds geen koffie. Cafeïne is een opwekkende stof en je zult een stuk meer moeite hebben om in slaap te komen als je er teveel van binnen hebt gekregen. Groene thee is wel een goed idee, maar let wel op welke je uitkiest.

2. Stop met roken. Ook al lijkt het net alsof je er lekker door ontspant, uiteindelijk zul je een stuk betere nachtrust pakken met schone longen.

3. Ga elke avond om dezelfde tijd naar bed en sta op dezelfde tijd op. Maak er een routine van waar je lichaam aan went. Houdt er ook rekening mee dat je slaapt in cycli die bestaan uit verschillende fases, elke cyclus duurt 90 minuten. Als je midden in die 90 minuten wakker wordt ben je minder uitgerust. Slaap dus bijvoorbeeld van 23:00 tot 6:30.

4. Gebruik je bed alleen om te slapen. Of voor wat privé tijd met je vriend/vriendin natuurlijk, maar laat jezelf wennen aan het feit dat je alleen maar om te slapen in bed ligt.

5. Zet een dimmer tussen je lamp en zet het licht wat zachter in de uren voordat je gaat slapen. Zo boots je een natuurlijk effect na en geef je je lichaam het idee dat de zon onder gaat en het tijd is om te gaan slapen.

6. Sport niet in de avond. Je moet ervoor zorgen dat je lichaam ’s avonds in ruststand komt. Dat is moeilijk als je net heftig aan het sporten bent geweest. Natuurlijk wordt je van sporten moe, maar doordat je aan het inspannen bent geweest komt je lichaam langzamer in ruststand.

7. Drink geen alcohol. Alcohol geeft je misschien het idee dat je makkelijker in slaap komt, maar je zult er een stuk lichter door slapen en veel minder uitrusten dan je daadwerkelijk denkt.

8. Zet je telefoon in airplane mode. Of zet het geluid uit. Klinkt nogal eenvoudig, maar je wilt natuurlijk niet gestoord worden tijdens het slapen. Overigens is het ook een goed idee om je telefoon niet teveel te gebruiken voordat je gaat slapen. Van fel licht dat continue in je ogen schijnt komt je lichaam ook niet in ruststand.

Succes met deze tips en slaapze!

Load More Related Articles
Load More By Vito
Load More In Fitter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Check Also

Drink jij Genoeg Water? Zo Kom je Erachter!

Wat is er nou verfrissender dan een lekker glas water. Zelf drink ik er dagelijks minimaal…