Home Fitter Gezond Eten met een Beperkt Budget

Gezond Eten met een Beperkt Budget

4 min read
2
5
661

Vind jij het moeilijk om een gezonde maaltijd op tafel te zetten voor een lage prijs? In dit artikel geef ik je een aantal tips waarmee jij direct aan de slag kunt. Zo kun je vanavond nog een gezonde maaltijd op tafel zetten en heb je ook nog geld over in je portomonnee.

1. Doe de boodschappen alleen
Neem je kinderen mee boodschappen doen en je geeft gegarandeerd meer uit dan je eigenlijk van plan was. Kinderen kiezen het liefst snoep en andere ongezonde prijzige dingen. Zo ben je dus niet alleen meer kwijt bij de kassa, maar kom je ook nog eens met ongezond eten thuis.

2. Laat de frisdrank staan
Af en toe kun je natuurlijk nog wel van een frisdrankje genieten, maar het beste kun je alleen maar water en melk drinken, zowel op financieel als op gezondheidsgebied. Water is altijd goed voor je lichaam en melk versterkt je botten en tanden.

3. Koop grotere hoeveelheden fruit
Groenten en fruit hebben vaak een bepaald seizoen waarin ze geoogst worden. En als ze er in overvloed zijn worden ze goedkoper. Het is dus verstandig om een voorraadje in te slaan als het seizoen is aangebroken. Hoeveelheden die je langer wilt bewaren kun je gewoon in de vriezer bewaren.

4. Bonen in plaats van vlees
Bonen bevatten net als vlees veel proteïnen. Als je dus echt flink wilt besparen kun je bijvoorbeeld een dag in de week wat extra bonen bij de maaltijd nemen in plaats van vlees.

5. Vis bij de maaltijd
Als je in de buurt van de zee of een grote rivier woont kan het een idee zijn om je vis zelf te vangen. Vissen kun je invriezen en lang bewaren en bevatten veel gezonde voedingsstoffen waaronder omega 3, wat goed helpt de kans op hart- en vaatziekten te verminderen.

6. Pindakaas
In pindakaas zitten de juiste vetten en als je een huismerk of b-merk kiest ben je ook nog eens financieel bewust bezig. Koop een grote pot bij de supermarkt waar die in de aanbieding is en je kunt weken vooruit.

7. Waterrijk eten
Vul je eigen buik en die van je gezin met eten dat veel water bevat, zoals de meeste soorten fruit en groenten. Niet alleen zit je hierdoor sneller vol, veel van deze soorten eten bevatten ook nog eens veel voedingsstoffen.

Gezond eten is belangrijk en hoeft niet duur te zijn. Met een beetje creativiteit kun je een heel eind komen.

Load More Related Articles
Load More By Vito
Load More In Fitter

2 Comments

  1. mantasia

    21 februari 2015 at 00:45

    melk versterkt botten en tanden niet….dat fabeltje is al lang geleden ontkracht!!!!

    geld besparen door zelf te vissen…goed idee….ware het niet dat je nergens mag vissen zonder visakte en vergunning en die kosten best veel geld!! dus waar zit de besparing?? komt nog eens bij dat de meeste vissen vervuild zijn door rotzooi in het millieu..hoezo gezond???

    Reply

    • Vito

      21 februari 2015 at 00:58

      Beste Mantasia,

      Allereerst mijn dank voor uw reactie. Ik vind het erg leuk om iets te horen van mensen die mijn artikels lezen.

      Ondanks het feit dat door commerciële inzet van onze koeien de melk steeds minder van kwaliteit wordt, is het wel zo dat melk van origine calcium bevat. En die stof is goed voor botten en tanden.

      Het vissen gaat inderdaad alleen op voor de gebieden waar het vissen zonder vergunning of akte is toegestaan en ik bedoel daarmee meertjes en natuurwateren die (nog) niet vervuild zijn.

      U heeft zeker goede punten, maar zoals ik in andere artikels ook benadruk vind ik het persoonlijk erg belangrijk om positief te denken. Zo haal je het beste uit het leven!

      Met vriendelijke groet,
      Vito Glasbergen

      Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Check Also

Drink jij Genoeg Water? Zo Kom je Erachter!

Wat is er nou verfrissender dan een lekker glas water. Zelf drink ik er dagelijks minimaal…